Sadržajima fonetske ritmike deluje se na telesnu strukturu sintezom kvaliteta fonema i pokreta kroz ritmičke strukture, igru kao kreativnu i ekspresivnu aktivnost; ublažavaju se poremećaji koji prate gubitak sluha i uključuju se u rehabilitaciju sluha i govora.
Formiranje fenomena “motorne slike”:
– podsticanje psihomotornog razvoja i razvoja senzomotorike
– percepcija i reprodukcija takta i ritma
– usvajanje fonetske napetosti i modulacija glasa
– usvajanje artikulacije glasova srpskog jezika
– razvijanje govora u funkciji sporazumevanja
– diskriminacija akustičkog signala
– uvođenje u osnovna gramatička pravila
Preko ritmičkih stimulacija, kroz pokret i igru, mi utičemo na razvoj govora gluvog deteta. Pri tom uzimamo u obzir da je govorni aparat spreman ritmički funkcionisati, kao i da slušni aparat stimulisan ritmičkim vežbama koristi ostatke sluha i upotrebljava ga u slušanju govora.
Časovi fonetske ritmike realizuju se sa učenicima od prvog do četvrtog razreda po dva časa nedeljno.
Škola poseduje učionice za svaki razred, dva kabineta za specijalni rad, prostoriju za rad predškolske grupe, manju fiskulturnu salu, senzornu sobu, digitalnu učionicu, biblioteku, kuhinju sa trpezarijom, spavaonice za mušku i žensku decu, dve sobe za dnevni boravak učenika u domu kao i opremljen digitalni dom. U okviru školskog prostora su i savremeno opremljene učionice za izvođenje praktične nastave za pekare, frizere i grafičare.
ŠKOLA SA DOMOM ZA UČENIKE OŠTEĆENOG SLUHA I GOVORA “11.MAJ” JAGODINA